Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Kristina - 24 maj 2011 09:21

Jag insåg igår när jag pratade med en vännina hur värdefull hennes kommentarer är. Hur mycket ord kan lyfta "upp eller ner"Mina rädslor har styrt men den största rädslan har varit senaste tiden att inte få uppleva de fina dagarna och att vara lycklig.

Det finns så otroligt mycket skit (om jag nu får uttrycka mig fult) i världen. Så många olyckliga människor som väljer borta sig själva och deras egen lycka för att tillfredställa andra. Jag tror ändå att livet är för kort för att hålla på "slarva" bort det.

Jag pratar dagligen med människor som är inne i dåliga faser i sitt liv och det jobbigaste för mig är att alla är inte mottaglig för att få in posetiv energi och glädje. De väljer att må dåligt över sin olyckliga situation och klarar inte av att vända saker till posetiva och se andra lyckliga. Min övertygelse är att om jag önskar min "fiende" lycka så föds det ny lycka i mitt hjärta av att jag tänker posetiv och vill vara posetiv och lycklig.

Jag tror vi människor ska ta oss en funderare på varför den personen har blivit en fiende, själv tror jag inte på fiender bara människor där min personkemi passar bättre eller sämre och det var många år sen jag kände riktigt hat till en medmänniska (vill ni ha en förklaring till det så hör av er  jag förklarar gärna   ).

Diskutera mera människor!! Det är så vi ser orden mellan raderna   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards