Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Kristina - 4 juni 2011 14:59

Känns så tråkigt att jag inte tog mig till Umeå för att gå på min väns bröllop men tydligen så skulle allt gå emot. Jag önskar dem all lycka i världen och hoppas deras dag blir perfekt.

Den dikt jag hittade 1998 och minns ända in i hjärtat:

Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur det hårdaste mark, som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.


Men även den här...

Kärleken är tålmodig och god.

Kärleken är inte stridslysten,

Inte skrytsam och inte uppblåst.

Den är inte utmanande,

inte självisk och den brusar inte upp.

Den vill inget något ont,

Den finner inte glädje i orätten,

men gläds med sanningen.

Allt bär den, Allt tror den,

Allt hoppas den, Allt uthärdar den.

Kärleken upphör aldrig.


Med kärlek kommer vi långt och att hitta någon att dela livet med är det fantastiska med kärleken. Att dela sorg och glädje. Att älska varandra ---(o

Jag hoppas att solen skiner över kyrkan och att ni får en fantastisk dag mina vänner. Många kramar <3


Ovido - Quiz & Flashcards