Alla inlägg den 27 september 2011

Av Kristina - 27 september 2011 09:50

God morgon  


Jag har under några dagar läst och läst om hur illa en människa har det: ont, jobbigt, världen är emot henne..


Jag vet att man kan ha ont och jobbigt men det har blivit värre och hållit på ett tag nu så nu funderar jag..

Ju mer negativt vi skriver, mer negativt tänker vi, vi tar åt oss av allt negativt i världen.. eller?! För ett par år sen så kändes det som jag skulle gå under.. Jag var sjukskriven och var deprimerad, jag flyttade för jag trodde det skulle bli bättre och det blev det för ett litet tag men så bestämde vi att flytta hem och allt började om..

Jag hade inget jobb, jag mådde dåligt, min pojkvän gjorde slut, vi hade sagt upp våran lägenhet och jag hade en prick som gjorde att jag inte kunde hyra en lägenhet, med räkningar över öronen och mitt barndomshem i "katastrof" damp jag ner hos min bästa vän och hennes familj. Jag sov i sonens säng och gjorde allt för att kunna sova bort smärta och problem, när det inte gick så blev en bekant mitt bollplank, hon blev en riktigt klippa för mig trots sina egna svårigheter. På hennes soffa sov jag, stoppade i mig kilon med godis, drack öl och satt ute på altan med kaffekopp och cigg så det var otroligt att jag inte blev svart. Jag vräkte ur mig mina sorger och försökte hitta vem jag var. Jag fick lära mig vem andra människor var och vikten av vänskap, vilka jag ville ha mig nära och vilka jag kunde "kasta" bort. Person kemi är inte något man bestämmer det är något som finns beroende på vart du är i livet. Jag lärde mig förstå mina vänner, ta svek och ta emot ett förlåt men även ge förlåt.

Så kom hösten och jag vaknade.. tog tag i mitt liv. Jag började sakta men säkert fly undan all negativitet som fanns i världen. Jag flyttade hem till huset och levde med möss springande inne, hål i väggen och inget rinnande vatten, ingen toalett.

Min nästa älsta halvbror kom som en räddande ängel. Vi hade inte träffats många gånger men jag bjöd hem honom efter älsta broders begravning den våren och han tackade ja. Så kom han, jag var orolig för vad han skulle tycka men han tog i och hjälpte mig. Han gav mig tid att lära mig saker och visade mig hur vi skulle tillvarata matrial och saker som jag kan tänkas behöva. Med honom kom kämpaglöden om att "Jag kan"  

Jag fick mycket hjälp av mina bröder den sommar/hösten och huset blev (för mig beboligt). Det var en kämpig höst, mitt vatten frös, min bil gick sönder, det var långt till möjlighet med tvätt, dusch m.m Men med mina nya & gamla vänner kom jag långt. Jag levde på glädjen över det lilla och växte. 

Sen började jag att studera efter 10 års uppehåll, jag var tvungen att se världen, som för mig var onskan själv. Idag har jag lärt mig att även om allt ser grått eller rent svart ut så är det genom posetivt tänk och att alltid försöka som vi kommer längst i livet. Tänk!! På allt det vackra omkring oss, glädjen till livet! Glädje i andras lycka! Kan vi se och unna andra det så tror jag vi växer i hjärtat och en dag får den kärlek och glädje vi förtjänar.

Hat föder hat, kärlek föder kärlek!! Älska din fiende ;)   



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards