Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Kristina - 22 oktober 2011 16:24

Blä & SUCK!!!! På morgon promenaden valde jag skor som var 1 storlek för stor så om fötter svällde upp så skulle jag ändå kunna gå...

(Det är inte riktigt så mörkt som på bilden när jag är ute och går, jag ser kanterna tack vare snön och trädtopparnas konturer mot himmlen.. härligt är det dock att komma hem och veta att jag gjort bort morgon promenaden.)

 

Jo tjenare det kunde jag glömma att jag det skulle gå smärtfritt med för stora skor, istället fick jag blåsor och skavsår genom tunn sockar och jägarsockarna   haltande gick jag sista kilometern med höger foten på snöslask och Tack för jägarstrumpor som håller lite värme   När jag närmade mig byn upptäckte jag att jaktlaget höll på samlas så jag tryckte plågande ner foten i kängan igen.. vill ju inte visa mig klen inför släkten   Blev så vi snabbsurra och hade de frågat om jag velat följa hade jag nog sprunkit hem och lindat foten med bomull så jag kunnat hänga på men som tur var så tänkte de inte på det utan hade älg i huvudet. Det tackade jag min lyckliga stjärna för nu när jag skulle hämta ved och bära bort sommardäck m.m Blåsorna har spruckit och svider som den.. vätska sipprar ur tån och gör sockan blöt.. hahaha 

Funderar medan jag bitande skuttande hoppar runt för att få saker gjort innan kvällen.. Vad ska jag ha för skor imorgon??   Nästan så jag tror det blir barfota för det verkar vara det enda som fungerar...GRRR!!!    Tips mottages TACKSAMT!!   

Av Kristina - 22 oktober 2011 07:51

Igår antog jag en utmaning på en blogg, jag har länge velat gå ner i vikt och nu känns det som en bra anledning mer än att jag vill  

Fram till jul ska jag ha gått ner 6 kilo, 9 veckor, 2 Träningspass i veckan och röra sig 30 min per dag   Underbart med lite press och det kommer jag ju få på mig själv när även andra vet om det och att det känns som ett gemensamt mål att vi ska ha gått ner si o så mycket framtill jul.



Idag blev promenaden en skön sån med många tankar, som att inte ursäkta allt med dåligt väder. Tomas Fogdö sa under en föreläsning att han en gång väntade på "bättre väder men hur ofta skiner solen och det är rätt väder" Nej jag tycker ju det är skönt med regn och snö. Se posetivt på det. Jag såg en film med Kay Pollak om "att välja glädje" Jag kanske inte kan välja väder men jag kan välja mitt synsätt  

Ovido - Quiz & Flashcards