Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Utmaning: Ja Tack!

Av Kristina - 22 oktober 2011 07:51

Igår antog jag en utmaning på en blogg, jag har länge velat gå ner i vikt och nu känns det som en bra anledning mer än att jag vill  

Fram till jul ska jag ha gått ner 6 kilo, 9 veckor, 2 Träningspass i veckan och röra sig 30 min per dag   Underbart med lite press och det kommer jag ju få på mig själv när även andra vet om det och att det känns som ett gemensamt mål att vi ska ha gått ner si o så mycket framtill jul.



Idag blev promenaden en skön sån med många tankar, som att inte ursäkta allt med dåligt väder. Tomas Fogdö sa under en föreläsning att han en gång väntade på "bättre väder men hur ofta skiner solen och det är rätt väder" Nej jag tycker ju det är skönt med regn och snö. Se posetivt på det. Jag såg en film med Kay Pollak om "att välja glädje" Jag kanske inte kan välja väder men jag kan välja mitt synsätt  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 5 november 2019 22:30

Jag är trött och tröttare blir jag. Idag kom papper och jag borde inte bli förvånad men inser att de ljuger så de tror sig själv. Jag vet att vi hade skrivit ett arrende avtal men det var ju så förenklat mot det muntliga så jag sa nej vi har ett munt...

Av Kristina - 12 augusti 2019 21:23

Tänk att man kan bli så glad och tro det bästa bara för att inse att det inte tog/tar slut. Kampen fortsätter och frågan är bara om man ska kämpa eller låta det vara och börja om på ett annat projekt. Jag har kollat men gäller ju att få med andra häl...

Av Kristina - 26 juli 2019 08:08

Att le är det så mycket begärt men när glaset rinner över för andra så säger de att de inte orkar. Själv kan jag le och gråta samtidigt, prata på som vanligt medan jag känner ångesten ta över och jag vet att när jag är själv så kommer jag ligga i f...

Av Kristina - 10 juli 2019 22:17

'Imorgon är det två veckor sedan ladugården med allt för många grisar brann ner.  Jag har varit chockad, arg, ledsen, förvirrad. Lidit av ångest och mardrömmar medan min sambos svårigheter  är 100 gånger värre. Han sliter med att han inte fick ut...

Av Kristina - 13 juni 2019 10:36

Vaknade tidigt och svårt att somna igen vid halv 4 så stel men så ringde telefonen och vi hade en gris lös.. blir så otroligt less ibland på dem men ser ett ljus. Ska ta tag i att söka mer mark för jag vill ha mina frigående i hägn istället för en be...

Skapa flashcards