Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

hittar man inte skor får man gå barfota eller?!

Av Kristina - 22 oktober 2011 16:24

Blä & SUCK!!!! På morgon promenaden valde jag skor som var 1 storlek för stor så om fötter svällde upp så skulle jag ändå kunna gå...

(Det är inte riktigt så mörkt som på bilden när jag är ute och går, jag ser kanterna tack vare snön och trädtopparnas konturer mot himmlen.. härligt är det dock att komma hem och veta att jag gjort bort morgon promenaden.)

 

Jo tjenare det kunde jag glömma att jag det skulle gå smärtfritt med för stora skor, istället fick jag blåsor och skavsår genom tunn sockar och jägarsockarna   haltande gick jag sista kilometern med höger foten på snöslask och Tack för jägarstrumpor som håller lite värme   När jag närmade mig byn upptäckte jag att jaktlaget höll på samlas så jag tryckte plågande ner foten i kängan igen.. vill ju inte visa mig klen inför släkten   Blev så vi snabbsurra och hade de frågat om jag velat följa hade jag nog sprunkit hem och lindat foten med bomull så jag kunnat hänga på men som tur var så tänkte de inte på det utan hade älg i huvudet. Det tackade jag min lyckliga stjärna för nu när jag skulle hämta ved och bära bort sommardäck m.m Blåsorna har spruckit och svider som den.. vätska sipprar ur tån och gör sockan blöt.. hahaha 

Funderar medan jag bitande skuttande hoppar runt för att få saker gjort innan kvällen.. Vad ska jag ha för skor imorgon??   Nästan så jag tror det blir barfota för det verkar vara det enda som fungerar...GRRR!!!    Tips mottages TACKSAMT!!   

 
 
Helena

Helena

25 oktober 2011 13:13

SKÄRPNING !!!
inga mera promenader innan du köpt nya skor..Ta dig råd även om de är dyra,men det är viktigt om man ska komma igång med sin hälsa:)
ha en underbar dag
Skrev lite mera i min blogg till dig
kramiz

http://hea71.bloggplatsen.se

Kristina

25 oktober 2011 20:59

Läste din blogg och vet ju innerst inne att man ska vara noga med fötterna men.. så gör man samma gamla misstag :( Följer din och några fler bloggar och det peppar. Positivt är också att du skrev om vikten av bra skor :) Tyvärr har jag letat men på affärerna på byn finns inga så blir väl åka in till nån stad och kika :) Kikar in din blogg och imorgon är det vägning :p lite nervös men går säkert bra :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 5 november 2019 22:30

Jag är trött och tröttare blir jag. Idag kom papper och jag borde inte bli förvånad men inser att de ljuger så de tror sig själv. Jag vet att vi hade skrivit ett arrende avtal men det var ju så förenklat mot det muntliga så jag sa nej vi har ett munt...

Av Kristina - 12 augusti 2019 21:23

Tänk att man kan bli så glad och tro det bästa bara för att inse att det inte tog/tar slut. Kampen fortsätter och frågan är bara om man ska kämpa eller låta det vara och börja om på ett annat projekt. Jag har kollat men gäller ju att få med andra häl...

Av Kristina - 26 juli 2019 08:08

Att le är det så mycket begärt men när glaset rinner över för andra så säger de att de inte orkar. Själv kan jag le och gråta samtidigt, prata på som vanligt medan jag känner ångesten ta över och jag vet att när jag är själv så kommer jag ligga i f...

Av Kristina - 10 juli 2019 22:17

'Imorgon är det två veckor sedan ladugården med allt för många grisar brann ner.  Jag har varit chockad, arg, ledsen, förvirrad. Lidit av ångest och mardrömmar medan min sambos svårigheter  är 100 gånger värre. Han sliter med att han inte fick ut...

Av Kristina - 13 juni 2019 10:36

Vaknade tidigt och svårt att somna igen vid halv 4 så stel men så ringde telefonen och vi hade en gris lös.. blir så otroligt less ibland på dem men ser ett ljus. Ska ta tag i att söka mer mark för jag vill ha mina frigående i hägn istället för en be...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards