Alla inlägg under oktober 2011

Av Kristina - 18 oktober 2011 10:22

God Morgon..


Det kändes bra att få så mycket gjort igår, promenad 1 mil   rensat svamp och lagt på tork   lagat mat och pysslat hundarna. Pluggat MEN... nu sitter jag och funderar på nageltrång.. jag har jobbat inom vården men har aldrig varit med om att det kommit genomskinlig vätska som kommer fram från under nageln   luktar inte oh ingen konstigt färg.. vatten-rinnande..det gör inte ont men spänner.. hmm...

Blir nog bra till slut, byte av skor och fixa ärenden idag   Ha en bra dag alla!!   

Av Kristina - 17 oktober 2011 13:25

Jag tittar mycket på barn och deras trygghet. När, hur och vad är det som bidrar till stabila barn och hittade en läkare som sagt:

-Lagercrantz menar att barn under två år inte ska placeras på daghem eller förskola. Han hävdar även att daghem "byggts till förmån för de vuxna" och inte för barnen.


Skönt att höra.. ok att det kan vara en sanning med modifikation men jag tror faktist på att barn som får vara med sina föräldrar så mycket som möjligt de första 4-5 åren har stört chans i världen (om föräldern/föräldrarna är trygga i sig själva dock). Jag vill nog titta närmare på detta, så om du har barn och läser detta.. Ge gärna dina tankar & åsikter om detta   

Av Kristina - 17 oktober 2011 07:28

Vaknade tidigt av att vovvarna ville ut och få in dem igen gick inte så de fick sova i hundhuset sitt    Svårt att somna om men vännen var trygg så jag somnade om och när jag vaknade flög jag upp ur sängen.. Macka och kaffe sen promenad under 1.5 timme så tillbaka hemma och fika frukost i form av ägg och bacon jag fuskade lite på min födelsedag men vet att lchf fungerar så länge jag nu äter tillräckligt med fett villket inte alltid är så lätt som man tror  


Kanske plugga lite nu så jag hinner med det jag ska innan denna vecka är slut   Hoppas ni får en trevlig dag!! Kram Kram  




Av Kristina - 16 oktober 2011 17:56

Medan jag diskade, tvätta, städa och börja bära ved så kom Moster Kerstin och Bert och fick låna för att lossa muttrarna så nu har jag bytt däck också    In och öppnade min födelsedags present så var den önskade "enjo moppen" hmm får städa en extra gång och testa om den är så bra som jag minns...

Pilsner och soffa men oj vad min fot värker.. trodde det var en mindre stukning men snarare en tå nagel som gått av   Fotbad, film och sängen   Natti natt 

Av Kristina - 16 oktober 2011 12:13

Orkar inte få lösa muttrarna till däcken på bilen idag   Känner mig så klen... men lite lat får jag kanske vara efter en härlig promenad under gårdagen fram&tillbaka till Stalon..

Men inte så lat att jag inte hinner/orkar städa.. det ska jag nu.. städa, tvätta och mysa   

Av Kristina - 14 oktober 2011 06:34

God morgon  

Jag hade en roligt diskussion med ett par män.. första gången i sommar och sen den här morgonen. Det var så intressant att höra.. "ni kvinnor säger inte vad ni vill utan vill att vi (män) ska säga/vilja något som vi inte vet att ni vill"   Förstod ni?! Förstod jag?!  

Nej det är nog som vanligt, kvinnor från venus och män från mars eller hur var det där ordspråket?!   Nej sanningen är nog den att vi kvinnor inte själva vet vad vi vill/ville från början och istället för att säga saker rakt ut till männen så försöker vi linda in det i en massa ord och männen förstår inte vad vi vill eller??

Tydligen så vet ju männen vad vi menar   Men jag tror ändå att det enklast om männen är så pass bra så det säger när de vill något och vi kvinnor plockar bort de "snälla" orden med bomull runt och säger precis vad vi tycker   Summan av det är en bättre relation i förhållande som vänskap. Trevlig dag alla   KRAM 

Av Kristina - 12 oktober 2011 11:15

Idag 12 oktober 02.02 för 29 år sen föddes jag, idag fick jag veta att mina kära lillebror och hans flickvän är på G. så jag slängde ihop en smörgåstårta på det jag hade hemma på hör och häpnad 45 minuter     

Sen är ju vädret helt underbart så jag njuter av livet   Jag kan inte låta bli att tycka det är kul med födelsedag, favoritmat, träffa de jag håller kär och bara njuta...   ser mörkt ut men blev ljust och fint trots att det var tidigt på morgonen   Ha en trevlig dag Alla som läser :)

 


Av Kristina - 11 oktober 2011 07:43

God morgon     Idag är en fantastisk dag. För 1 år sen vaknade jag ungefär samma tid, jag minns det som igår, jag och anne klev upp för att börja våran cirka 4 timmars promenad tillbaka till "civilisationen". På min mobil fanns ett mms från mina vänner.. Magnus hade tagit kort efter att lille Tor-Erik fötts och skickat till mig. Jag var gudmor        Så idag blir det åka ner och hälsa på med present till sötnosen!  GRATTIS LILLA VÄNNEN!!


Här kommer jag och Anne på väg tillbaka..Känns lite bättre idag när jag kan ligga kvar i sängen och läsa..   Ha en bra dag alla   

 




Ovido - Quiz & Flashcards