Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

som andra tjejer?

Av Kristina - 24 januari 2012 10:43

Vad tycker ni tjejer resp. killar, är det viktigt med romantik?

Jag har inte sett mig som det betyder mycket men efter att ha funderat så JA, jag är som många andra tjejer och vill ha romantik. Romantik för mig är att bry sig och visa uppskattning för den man tycker om.

Jag blev så besviken när jag insåg att vissa inte förstår vikten av deras ord som sårar vad som kan behövas för att reparera skadan. Varför tror du att det bara är att vända blad? Jag kan inte bara trycka på en knapp och allt ska vara tipp topp. Livet fungerar inte så. Det är evigt arbete för den man vill vara och en dagligen kamp på att välja glädje och är du liksom jag en människa som inte tål stress så bra så kör jag på och glömmer mig själv och vikten av den dagliga träningen av självförtroende och lycka. Visst jag läser böcker som kan inspirera men de har inte lösningen för mig. Mitt förflutna och mina besvikelser har grävt många osynliga hål på vägen som jag ibland trampar ner i, Men jag tar mig upp. Utslaget över livet så tror jag på lycka och kärlek. Jag tror på ett bra liv för mig och mina medmänniskor. Vän som fiende så önskar jag dig inget ont. Alla förtjänar lycka och vi kan få det om vi jobbar på det.

Det tråkiga är just att vi måste jobba på det, varje dag i vårat liv. Jag önskar dig Lycka till! Med all min kärlek och stöd..  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 5 november 2019 22:30

Jag är trött och tröttare blir jag. Idag kom papper och jag borde inte bli förvånad men inser att de ljuger så de tror sig själv. Jag vet att vi hade skrivit ett arrende avtal men det var ju så förenklat mot det muntliga så jag sa nej vi har ett munt...

Av Kristina - 12 augusti 2019 21:23

Tänk att man kan bli så glad och tro det bästa bara för att inse att det inte tog/tar slut. Kampen fortsätter och frågan är bara om man ska kämpa eller låta det vara och börja om på ett annat projekt. Jag har kollat men gäller ju att få med andra häl...

Av Kristina - 26 juli 2019 08:08

Att le är det så mycket begärt men när glaset rinner över för andra så säger de att de inte orkar. Själv kan jag le och gråta samtidigt, prata på som vanligt medan jag känner ångesten ta över och jag vet att när jag är själv så kommer jag ligga i f...

Av Kristina - 10 juli 2019 22:17

'Imorgon är det två veckor sedan ladugården med allt för många grisar brann ner.  Jag har varit chockad, arg, ledsen, förvirrad. Lidit av ångest och mardrömmar medan min sambos svårigheter  är 100 gånger värre. Han sliter med att han inte fick ut...

Av Kristina - 13 juni 2019 10:36

Vaknade tidigt och svårt att somna igen vid halv 4 så stel men så ringde telefonen och vi hade en gris lös.. blir så otroligt less ibland på dem men ser ett ljus. Ska ta tag i att söka mer mark för jag vill ha mina frigående i hägn istället för en be...

Skapa flashcards