Alla inlägg den 11 april 2012

Av Kristina - 11 april 2012 11:56

Sista dagarna har gått så fort, det händer så mycket positivt men jag hinner inte riktigt med. Högskoleprov, operation för 3 veckor sen och nu är det bara lite flagnor som finns kvar. Snickra hönsgård och nu är det fylla på foder, vatten och städa. Pyssla med hönsen och hönan som jag döpt till Agda kan inte låta bli mina skor och picka på min hand där jag tidigare haft gips   Multimedia centret som hjärtat kallar min nya mobil klarar inte riktigt att hålla strömmen för alla samtal men det har gått bra ändå och jag har fått tag på grejer jag behöver.  

Kusinen och hans kompisar kom upp och vi hade en trevlig skoter dag, god mat och  dryck. Detta fortsatte och en dag fick vi bjuda på påsk middag *MUMS* och så roligt med släkt och vänner. Hoppas på snart få göra om det. Nej nu blir det plugga men återkommer förhoppningsvis snart.


Jag hoppas ni får en underbar dag idag!!   Kram Kram

Av Kristina - 11 april 2012 11:12

Här uppdaterar jag införskaffandet av hönsen..

Det var en fredag, vi skulle åka och titta på en traktor och hem vägen blev en omväg med några kacklande kompisar i skuffen   

 

Det blev 8 hönor och 2 tuppar av rasen Ölandshöns, så vackra och mysiga är de och värper för fullt vita och ljusbruna goda ägg. Tror de trivs i sitt nya hem   

 

Medan de bekantade sig så fick vi lägga in lite spån, halm och bygga för de sista som vi missat   men det gick fort och samtidigt fick vi lära känna våra nya kompisar som dagen efter lagt våra första 2 ägg 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards