Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Den 22 april 2012 hämtade vi hem Alma & Amanda :)

Av Kristina - 2 maj 2012 17:46

Vi funderade länge och väl och trots att vi känt oss förbered var det med väldig spänning som vi satte oss en tidig söndagsmorgon för att åka ner och hämta hem våra första grisar  

Vi diskuterade hur det skulle gå och om allt var hemköpt som behövdes.Hur skulle de fraktas m.m var saker som gick igenom hjärnan. Men allt kändes så bra och det kändes som vi var på rätt spår igen. Här kommer ett par bilder på nytillskotten

   

 
 
Malin

Malin

8 maj 2012 14:41

Grattis, grattis till grisarna!!! Vad roligt! Ni kommer att få så mycket glädje av dem, för grisar är bland de trevligaste djur man kan välja att hålla. Jag lovar! :-) Jag har inte hunnit med datorn så mycket på sistone, bara det allra nödvändigaste men nu hann jag i alla fall ta en liten runda inom här! :-) Ha det bra, kram Malin.

http://cejasmatte.bloggplatsen.se

Kristina

9 maj 2012 10:00

Tack :) De är så kul, tyvärr så har jag varit på kurser så jag är så trött att jag inte riktigt kan njuta. Men solen skiner för det mesta så nu när våren börjar komma så får jag nog chansen att njuta mera av djuren :)Precis som du, det är vår så det blir lite data så sköt om dig :) Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 5 november 2019 22:30

Jag är trött och tröttare blir jag. Idag kom papper och jag borde inte bli förvånad men inser att de ljuger så de tror sig själv. Jag vet att vi hade skrivit ett arrende avtal men det var ju så förenklat mot det muntliga så jag sa nej vi har ett munt...

Av Kristina - 12 augusti 2019 21:23

Tänk att man kan bli så glad och tro det bästa bara för att inse att det inte tog/tar slut. Kampen fortsätter och frågan är bara om man ska kämpa eller låta det vara och börja om på ett annat projekt. Jag har kollat men gäller ju att få med andra häl...

Av Kristina - 26 juli 2019 08:08

Att le är det så mycket begärt men när glaset rinner över för andra så säger de att de inte orkar. Själv kan jag le och gråta samtidigt, prata på som vanligt medan jag känner ångesten ta över och jag vet att när jag är själv så kommer jag ligga i f...

Av Kristina - 10 juli 2019 22:17

'Imorgon är det två veckor sedan ladugården med allt för många grisar brann ner.  Jag har varit chockad, arg, ledsen, förvirrad. Lidit av ångest och mardrömmar medan min sambos svårigheter  är 100 gånger värre. Han sliter med att han inte fick ut...

Av Kristina - 13 juni 2019 10:36

Vaknade tidigt och svårt att somna igen vid halv 4 så stel men så ringde telefonen och vi hade en gris lös.. blir så otroligt less ibland på dem men ser ett ljus. Ska ta tag i att söka mer mark för jag vill ha mina frigående i hägn istället för en be...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards