Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Kristina - 28 juli 2012 10:34

Känslorna har pendlat, jag har sett sidor av människor som jag helst vill glömma. Jag har även sett sidor inom mig som jag nu jobbar med. Sidor som jag sett som positiva men insett att det bara skadar mig som människa och tappar tillit och kärlek till mina medmänniskorna.   dags att sluta banka huvudet i väggen.


Idag är en ny dag och nya chanser   Glöm aldrig att försöka för på bara 1 min, 1 timme, 1 dag så kaqn livet helt ändras   


Nu till allt som hänt, jag har jobbat och trivts bra men fick problem och beslutade att vara hemma och ta med. så jag fick sova. Sen var det anslutning med ledighet som egentligen skulle innbära slåtter men som hjärtat fick fixa och han gjorde ett super jobb så nu har vi torr hö hemma så vi klarar oss i vinter   Tack hjärtat!!   


Sen kom stunden där det skulle bära eller brister om jag är ämnad som bonde. Det är inte så att jag är känslodöd men det är viktigt för mig att djuret haft det bra och jag är med hela vägen igenom så även nu..

Jag höll mig tills det var över, dagen efter så lät jag tårarna komma när jag passerade båset men nu känns det rätt, de har haft det bra och det är en del av livet. Jag kan inte tänka mig att vara utan kött och eftersom jag inte vet vad som ligger i diskarna och hur de haft det så är det detta som gäller. Jag inser väl att jag är en äkta bonde på gott och ont.


Men idag kändes det riktigt bra. Smågriarna skuttade bakom mig när vi gick ner till deras hage, storgrisarna rusade ut efter att de fått mat i jakt efter gömda bröd och grönsakers delar   Kalvarna blev lite irriterad när jag ska öva på undersökning inför vetrinären kollen men dock mycket gladare när de fick godsaker   Kändes så bra att de har det bra och kommer när man ropar och gärna talar om exakt vad de vill..kliad här..matat..   Nej vi har det riktigt bra här hemma  

På återseende.. Ha en underbar dag, kväll helg!!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards