Alla inlägg den 15 september 2012

Av Kristina - 15 september 2012 09:02

Gårdagen blev så lång att jag bestämde att inte ställa någon väckare, vad händer jo hjärtat ringer halv 7 och berättar att det ska hämta älgen de sköt igår kväll    Så stolt över voffsingen som tydligen skött sig exemplariskt och även på hjärtat som jagar på ett område som inte är som andra. De flesta kan skjuta och sen hämta köttet med fyrhjuling men inte dessa grabbar. Området ligger i terräng som gör att det är bärselar och ryggar som gäller. Det är båtåkande och en massa steg att ta för att ta sig på området. Är turen på vår sida så allt går väl så kommer han hem till middagen vid 18, det är jakt det   

Dock var jag inte på tipp topp och trots att solen skiner på höstens vackra årstid så somna jag om med förhoppning att febern, hostan och huvudvärken skulle ge med sig. Jag tar inte ofta med. men nu så värkte handen och så svullen så för att sova så.. Det hjälper och nu när jag vakna så tar jag frukost på sängen och ska sen upp för att släppa ut "små" grisarna i ny hage   ska bli så roligt.

Sen måste jag ner på plassen för att leta en våg som väger 60-70 kg, kanske lite goa grönsaker för att sen hem och pyssla lite till middagen   

Trevlig helg alla som läser!!   

Ovido - Quiz & Flashcards