Alla inlägg under juli 2019

Av Kristina - 26 juli 2019 08:08

Att le är det så mycket begärt men när glaset rinner över för andra så säger de att de inte orkar.

Själv kan jag le och gråta samtidigt, prata på som vanligt medan jag känner ångesten ta över och jag vet att när jag är själv så kommer jag ligga i fosterställning och vilja dö. Så varför är det så svårt att ta in för många att utmattningssyndrom, depresion eller vad ni vill kalla det är så fruktansvärt. Du ler precis som det skulle gälla för ett bra liv. Jag skiter i pengarna eller att synas i tidningen. DET är bara ännu en sak som gör det värre, jag känner så falsk när orken tryter. "Vi har inte haft semester på.." Jag sitter och tänker på sista utlandsresan 2014, sista grejen som inte hade med jobb att göra... 

Fotar min mat, bra marknadsföring.. allt jag gör och bra marknadföring som det syns som.. Insåg för några dagar sen att det är menlöst vadjag har för kläder. När ska jag använda dem till det de ärköpta till. 

Människor mår dåligt och jag står där och försöker hjälpa 365 dagar om året. Mitt jobb är inte 40 timmar i veckan men just 365 dagar om året och på inte 1, 2 eller 3 jobb. Jag kallade mig hemtjänst men det är utbytt mot.. JOBB :( 

Jag hoppas verkligen att jag imorgon kan ta nya tag mot alla som sitter med sina JAG :(

Av Kristina - 10 juli 2019 22:17

'Imorgon är det två veckor sedan ladugården med allt för många grisar brann ner. 

Jag har varit chockad, arg, ledsen, förvirrad. Lidit av ångest och mardrömmar medan min sambos svårigheter 

är 100 gånger värre. Han sliter med att han inte fick ut alla men chansen att fler strukit med tillsammans med 

bondingshus och grannar m.m. 

Många har mått dåligt efter detta och vi med men länsförsäkringar var över vår förväntan och stöttade oss så idag var 

kuusakoski och en grävare här för att lasta och städa. Vi hjälpte till en stund på förmiddagen och sen åkte jag och Björn, Casper och Amin och badade. Mer städa och sen grilla äta och lite mer bad innan sängen. Känns så bra att komma ut imorgon och slippa gå ut till resterna, lukten, stanken av rök och förruttnelse. Kvar står en container och en tom platta och det känns skönt. 

Imorgonbörjar en ny dag   & Jag med den.. 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards