Alla inlägg den 14 september 2012

Av Kristina - 14 september 2012 19:13

Idag var det dags och jag gruvade mig men så kom "slaktarn"

Lugn och trygg i en en trygg gammal vacker mercha, en människa som jag känner igen på sättet att vara. En naturen och gammelsättets människa. En sådan människa som jag själv vill vara. Vi surrade och gick och tittade, "allt ordnar sig och allt blir bra" känslan inträdde. All min oro var som bortblåst, jag hade en trygg människa och mina djur skulle få det värdiga slut som betyder så mycket för mig. 

  Han följde mig så snällt och så kom smällen, han var borta innan jag vänt mig om.. hann inte känna smärta och jag ingen sorg. Han har det bra och haft det bra till denna dag. Han kommer aldrig bli gammal eller måsta lida, aldrig åka många mil till slakteri för att kanske skållas levande och sen för billig peng hamna på någons tallrik.

Nej vi har haft det bra tillsammans och nu ska jag ta rätt på ALLT och se till att han inte levde och dog i onödan.

Jag har lärt mig så mycket idag och nu ska jag sova med det.


Jag hoppas ni haft en bra dag och lärt er något nytt, träffat en ny trevlig bekantskap eller åtminståne fått en ny tanke.


Kram Kram

Av Kristina - 14 september 2012 07:44

Jag går in och ut.. eldar i kaminen och har för ställt för denna dag men nu ligger jag och gruvar. Hjärtat är på jakt och jag är självklart glad för gråhundens skull men just nu hade jag velat ha ett par armar runt mig för jag är inte känslolös och skulle gjort bra mycket för lite trygghet men det måste göras så det får bli jag själv som är tryggheten.

Om några timmar är det över och nästa steg i ledet ska inledas...


Jag hoppas ni får en finare dag i både hjärta och från himlen

Ovido - Quiz & Flashcards