Alla inlägg under januari 2012

Av Kristina - 27 januari 2012 20:29

Denna dagen var härlig.. lite mys på morgonen och fika sen promenad 10 km på 110 minuter


Lunch och städa.. sen hör och häpnad hjärtat har tapetserat "hundrum/gästrum/kontoret" och det blev super fint   Snart ska jag dra in lister och sängen för att att måla dem. Det kommer före och efter bilder   


Nu ska jag med gott samvete lägga mig på sängen och plugga lite.. Önskar en trevlig kväll  

Av Kristina - 26 januari 2012 12:25

Första utmaningen gick inte så bra så jag började om med en ny men utan viktmål men TRÄNING!!

Tyvärr så gjorde jag illa mig och har därför blivit avrådd för allt utom promenader. Så träning per vecka är 3* 60 minuter och 4* 30minuter. Tyvärr började vecka 1 med 0 minuter. Vecka 2 280minuter. Vecka 3 är nu uppe i Måndag:120 timmar, Tisdag: 120minuter Onsdag: 180 minuter Torsdag Vila =skola   

Återkommer... *PEPP*PEPP* TILL ÖVRIGA MED TRÄNING!!! Tycker ni är super duktiga   


Kram Kram

Av Kristina - 26 januari 2012 12:07

Jag har ju varit låg över att inte kunna prestera på topp. Haft vänner och bekanta som väljer att såra sig själva och andra vilket gör så ont i mig.

Natten mot tisdag var hemsk, fick inte sova för alla mardrömmar som avlöste varandra. Smärtan i hand och arm gjorde inte saken bättre utan jag lät tårarna komma. När kvällen började komma så gruvade jag mig så..Inte ännu en jobbig natt   Men gissa.. in genom dörren kommer min sambo, "du har låtit så låg och haft det jobbigt , känns som vi borde prata och att jag bara får hålla om dig" så skönt med någon som förstår och som lyssnar. Vi är inte alltid överens då han är agnostiker och tror på ödet och jag mer åt kristen hållet men trots det så känns det som någon fört oss till varandra. Att känna tillit och vara de bästa av vänner, hur många är det förunnat? Vi vet när vi behöver varandra och vad vi behöver är en dröm som blivit sann.  Så vare sig det är Gud eller ödet så efter allt det hemska i min uppväxt så verkar jag äntligen förtjäna lycka och en vän som förstår mig och tillåter mig att vara den jag är skapt att vara.

Tack hjärtat för att du finns       

Av Kristina - 24 januari 2012 10:43

Vad tycker ni tjejer resp. killar, är det viktigt med romantik?

Jag har inte sett mig som det betyder mycket men efter att ha funderat så JA, jag är som många andra tjejer och vill ha romantik. Romantik för mig är att bry sig och visa uppskattning för den man tycker om.

Jag blev så besviken när jag insåg att vissa inte förstår vikten av deras ord som sårar vad som kan behövas för att reparera skadan. Varför tror du att det bara är att vända blad? Jag kan inte bara trycka på en knapp och allt ska vara tipp topp. Livet fungerar inte så. Det är evigt arbete för den man vill vara och en dagligen kamp på att välja glädje och är du liksom jag en människa som inte tål stress så bra så kör jag på och glömmer mig själv och vikten av den dagliga träningen av självförtroende och lycka. Visst jag läser böcker som kan inspirera men de har inte lösningen för mig. Mitt förflutna och mina besvikelser har grävt många osynliga hål på vägen som jag ibland trampar ner i, Men jag tar mig upp. Utslaget över livet så tror jag på lycka och kärlek. Jag tror på ett bra liv för mig och mina medmänniskor. Vän som fiende så önskar jag dig inget ont. Alla förtjänar lycka och vi kan få det om vi jobbar på det.

Det tråkiga är just att vi måste jobba på det, varje dag i vårat liv. Jag önskar dig Lycka till! Med all min kärlek och stöd..  

Av Kristina - 23 januari 2012 20:18

Dagen var denna även frustrerande men tog ut det på 10 km. promenad på 2 timmar, sen läsa lite. Äta god makaroni låda som hjärtat gjort. Det går upp och ner men känns rätt ok när jag sen tog kvällspromenad med vovvarna och sen värma lite mat. Nu eldar jag och ligger i sängen och önskar det gick nå bra på tv men blir väl kolla på någon gammal film eller läsa ut någon bok  

Ha en bra dag!! Natti natt   

Av Kristina - 22 januari 2012 17:03

Fredagen började bra med att jag insåg hur mycket mitt hjärta betyder för mig och hur glad och inspirerad han gör mig. Men lördagen vaknade jag med sådan inneboende lust att göra så mycket men vet inte vad. Igår kväll fick jag tvinga mig sova, vilket inte gick så bra och flera gånger funderade jag på kliva upp och laga tvättmaskinen eller städa, skotta eller en promenad. Dock är jag fortfarande rädd om armen då handen fortfarande är svullen och värker.

Urs urs!! Tur det är måndag imorgon och nya tag. Vet inte varför men jag älskar måndagar. Det känns som en fantastisk start och nya tag 


Kram Kram 

Av Kristina - 20 januari 2012 10:47

Jag funderar hur vissa människor tänker. Hur de kan vilja göra sina nära, kära och stöttande illa, såra dem så illa och snacka skit medan den de snackar skit om bryr sig och vill att den personen ska må bra. Nej jag lyssnade på en ljudbok igår och visst alla har ett val men frustrationen är stor över att så många människor väljer olycka och att må dåligt.


Jag är glad att jag vaknade upp ur den personen och vågade välja att glädja mig åt andras lycka, stötta vid sorg m.m

Men precis som träning och vikt i livet så fungerar självförtroende,självkänsla och sanning så är det ständig träning som gäller fysisk och psykisk men främst prata om allt som stör, prata positivt och VÄL LYCKAN & FRAMTIDEN!!!


Av Kristina - 18 januari 2012 10:29

Under gångna veckan har jag haft mina tankar. Senaste månaden har varit dålig mycket pga av min hälsa som varit si och så. När det då blir ont i kroppen och mycket jobb m.m så stänger jag av och glömmer jobba på min självkänsla och självförtroendet med slut reslutatet att allt blir fel.


Stanna upp!! Hitta det viktiga!! Vad är svaret = Jo det är jag, för vem kan vara viktigast om inte en själv. Hur ska jag kunna hjälpa andra att må bra om jag inte mår bra?!


"Rensa, röj och förändra" är en bok som hjälper mig för har man det vackert omkring sig så är det lättare att känna sig vacker inuti   


Promenader är också något nyttigt, kroppen mjukas upp och orkar mer  

God vacker mat som tillagas från grunden, gärna mycket frukt och grönt och rent okolsyrat vatten.

"Visst allt jobbigt och skit" hör jag nu många säga men om man tar sig tid för sig själv och att må bra. Lugn och ro!! Förändringar kräver just tid och vilja & återupprepningar.

Tänk på det!! Vill ni ha tips på ideer/recept m.m så lämna gärna en kommentar.


Hoppas detta gav en tanke till er och jag önskar er en trevlig dag   Kram






Ovido - Quiz & Flashcards