Direktlänk till inlägg 18 april 2012

så ännu en prövning..

Av Kristina - 18 april 2012 10:05

Jag är så trött på att komma i "listless" stadie, tar mig inte för något och det är så jobbigt när jag nu har så mycket roligt framför mig. Det känns självklart att hamna i detta stadie på hösten men våren?!  Men allt blir inte bra för att man är kär eller av ett piller.. livet går vidare..på gott och ont..

Fick höra att jag var klar med Svenska B och besvikelsen är stor, jag vill INTE!!!!   Vill verkligen inte att det ska ta slut!!!  Behöver någon att prata med men vem?? *syck* har verkligen hamnat i diket   

 
 
En tonårsmammas dagbok

En tonårsmammas dagbok

18 april 2012 18:28

Hej på dig!
Självklart kan jag försöka göra det, är du gravid och studerar?
Jag kan ju säga att det är inte det lättaste att försöka klara av skolan samtidigt som att vara småbarnsmamma. Men om man vill så klarar man allt :) Jag har fått vara lite bestämd när det gäller detta och som tur är så har jag haft lärare som det går att jobba med om du förstår vad jag menar. Jag tog först och främst ett sabbatsår då jag var hemma med Alvin. Därför går jag nu med en årskurs under min förra. Sen är det ju egentligen bara att fortsätta så. Men jag har valt att vara hemma 2 dagar i veckan så att min sambo kan jobba och därför är det lite krångligare. Lite mer jobb och sen handlar det ju om att få schemat att funka vilket inte alltid är jätte lätt.
Jag vet inte riktigt om du fick svar på det du undrade men det handlar mest om vilja. Om man vill klara något så gör man det!
Fråga på om du undrar något annat =D
Kram

http://gabbimk.blogspot.se

Kristina

18 april 2012 19:32

Nej jag är inte gravid men SUPER IMPONERAD på hur du får skolan och allt att fungera. Själv läser jag men som idag när solen sken så var det svårt att sitta med böckerna :( Som du säger så handlar det om vilja och det skulle jag behövt idag :/ Men men imorgon ny dag :) Kram

 
Malin

Malin

20 april 2012 14:57

Fast är det ändå inte liiiite skönt också att ha svenska b-kursen avklarad?! ;-) Jag läste ju oerhört många poäng samtidigt = i supertempo, när jag pluggade på Komvux och vad skönt det var när man var klar... :-) Samtidigt förstår jag dig också på ett sätt, för min studietid på komvux var en härlig (men tuff!) tid som jag än idag kan sakna trots att det är typ 8-9 år sen nu. Jag kan sakna att ha böckerna som mitt måste, för nu är det ju en massa annat (läs: arbete "en masse") som istället ska fixas. Läsa, alltså regelrätt pluggande, hade helt klart sina fördelar, det också. Kram, Malin

http://cejasmatte.bloggplatsen.se

Kristina

9 maj 2012 10:01

Jag gillar plugga och gruvar för när det är slut men har ju lite kvar så MÅSTE ta itu med pluggningen :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 5 november 2019 22:30

Jag är trött och tröttare blir jag. Idag kom papper och jag borde inte bli förvånad men inser att de ljuger så de tror sig själv. Jag vet att vi hade skrivit ett arrende avtal men det var ju så förenklat mot det muntliga så jag sa nej vi har ett munt...

Av Kristina - 12 augusti 2019 21:23

Tänk att man kan bli så glad och tro det bästa bara för att inse att det inte tog/tar slut. Kampen fortsätter och frågan är bara om man ska kämpa eller låta det vara och börja om på ett annat projekt. Jag har kollat men gäller ju att få med andra häl...

Av Kristina - 26 juli 2019 08:08

Att le är det så mycket begärt men när glaset rinner över för andra så säger de att de inte orkar. Själv kan jag le och gråta samtidigt, prata på som vanligt medan jag känner ångesten ta över och jag vet att när jag är själv så kommer jag ligga i f...

Av Kristina - 10 juli 2019 22:17

'Imorgon är det två veckor sedan ladugården med allt för många grisar brann ner.  Jag har varit chockad, arg, ledsen, förvirrad. Lidit av ångest och mardrömmar medan min sambos svårigheter  är 100 gånger värre. Han sliter med att han inte fick ut...

Av Kristina - 13 juni 2019 10:36

Vaknade tidigt och svårt att somna igen vid halv 4 så stel men så ringde telefonen och vi hade en gris lös.. blir så otroligt less ibland på dem men ser ett ljus. Ska ta tag i att söka mer mark för jag vill ha mina frigående i hägn istället för en be...

Ovido - Quiz & Flashcards