Alla inlägg under april 2012

Av Kristina - 3 april 2012 07:14

Med rädsla för såra eller/och bråk så undviker jag ibland att säga vad jag tycker, tror nog alla människor gör så ibland (undrar varför). Undvika att ta upp betydande saker så man går och drar på det och startar upp en ond spiral. Jag och min sambo har haft en sådan period men efter en underbar helg och ytterliggare 4 timmar i bilen med diverse samtalsämnen så kom äntligen det ämne som legat som ett infekterat sår. Som alltid så väntar jag att det ska göra ont och svida men icke. Med lätthet kom allt ut, känslor och tankar och hur jag i mina försök att lista ut saker och hitta rätt väg så har han själv provat på sitt håll. Det hela har istället för blivit bättre, helt enkelt blivit en nedgående spiral och i varje försök att finnas, stötta varandra så har detta blivit fel och man känt sig dålig och klumpig. Men som tur är.. så pratar vi med varandra, när det kommer så kommer all  skit och påhitt ut. Vi inser att vi är mer lika än vi tror och vi vill varandras bästa. Så nu än en gång påminner jag mig själv att våran relation inte är som någon annan jag haft, kanske det är för att vi är vuxna människor som tror på att man ska satsa på sitt eget bästa för då blir det i slutet det bästa för alla. Om såret är infekterat så måste det få svida, antingen med kniv eller sprit. Ett sår kan inte läka och sluta kännas om man inte tar tag i det. Visst jag säger inte att det inte gör ont men livet i sig själv blir så mycket bättre och lättare med lärdomarna med sig. Vi lever efter principen att vi har det bra och är lyckliga nu men allt kan ändras så njut av livet som är idag  Glöm inte kärleken för även om det är din eller den andres som tar slut en dag så är vi födda för att älska och det idag  


Jag önskar alla en trevlig dag!! KRAM   

Av Kristina - 2 april 2012 10:51

Igår var en underbar dag på skoter, satt i en slänt och eldade och njöt av lite sol och helt underbart sällskap innan vi åkte hem.      

så fick vi veta att min kusin fyller år idag men eftersom vi skulle vara borta så föreslog jag att vi skulle göra någon tårt/kaka. Eftersom jag inte kan använda högern så föreslog hjärtat att vi skulle göra en typ "budapest" rulle. Något jag själv aldrig gjort så han gjorde det mesta men vispa klarade jag av med vänster så jag hjälpte till. Det roliga kom när vi satt hos kusinen och en tjej i sällskapet säger till mig hur god det är och frågar hur man gör  hihihi.. du får fråga honom för det är inte jag som gjort det. "Oj vilka fördomar jag har" säger hon och jag inser hur vanligt det är att vi flesta tar för givet att det är tjejen som bakar, lagar mat etc.  Jag är lyckligt lottad för disken sköter jag och det tycker jag är kul, matlagningen den sköter hjärtat och det är ett under att jag inte gått upp till 200 kg men är väl den positiva energin jag får i hans närhet och våra promenader som gör att ämnesomsättningen sätter fart. Appropådet.. dags för en promenad kanske och jag önskar er andra en underbar Måndag   

Av Kristina - 1 april 2012 08:32

TACK!!! cejasmatte.bloggplatsen.se



 


DET VAR EN GLAD TJEJ SOM KOM HEM I FREDAGS.... BAMSE KRAMAR!!!

Ovido - Quiz & Flashcards